Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Remise Banner

Ab unter die Erde

Dieses Materialienpaket liefert einen Überblick über die Geschichte der U-Bahn in Wien.

Ausgehend von den Merkmalen, die die U-Bahn von anderen Öffis unterscheiden, bzw. von der Verkehrssituation in Wien vor dem U-Bahnbau setzen sich die SchülerInnen mit den wichtigsten historischen Meilensteinen auf dem Weg zur Wiener U-Bahn auseinander. Sie lernen dabei nicht nur Daten und Zahlen zum aktuellen U-Bahnnetz kennen, sondern erfahren auch, wo und wie in Zukunft die U5 fahren wird.

Der Mix aus herkömmlichen Arbeitsblättern und Materialien für den Stationenunterricht ermöglicht methodische Vielfalt sowie das Eingehen auf spezifische Möglichkeiten und Bedürfnisse der SchülerInnen.